poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Zielona tarta na francuskim cieście z ricottą i gorgonzolą

Przez dłuższy czas zastanawiałem się, co zrobić z brokułem gałązkowym, który udało mi się kupić. Nie chciałem przyrządzać go jak zwykłego brokuła, więc wykorzystałem jako składnik tarty z serem ricotta. Brokuł był zielony, więc dodałem inne składniki w tym samym kolorze - awokado, cukinię, szczypior i rukolę. Żeby zaostrzyć smak, dodałem też gorgonzolę.

Tym razem do zrobienia tarty użyłem ciasta francuskiego (gotowego, bo chyba nikt o zdrowych zmysłach nie robi go sam w domu), ale na kruchym cieście będzie równie dobra.



Składniki (na tartę średnicy 30 cm):

  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 2 opakowania sera ricotta (500 g)
  • 1 opakowanie gorgonzoli (125 g)
  • 3 jaja
  • 1 pęczek brokuła gałązkowego
  • 1 średniej wielkości cukinia
  • 1 dymka ze szczypiorem
  • 1 ząbek czosnku
  • garść rukoli
  • pieprz i sól

Sposób przygotowania:

Formę na tartę nasmarować masłem i wyłożyć ciastem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 st. Celsjusza (ciasto należy obciążyć, żeby pozostało płaskie). Piec ok. 15 minut, po czym wyjąć i ostudzić.

Z brokuła gałązkowego oderwać największe, dolne liście i wyłożyć nimi ostudzone ciasto. Z pozostałej części odłamać dolną, najtwardszą część pędu. Ser ricotta doprawić solą i pieprzem i dokładnie wymieszać z jajami i posiekanym czosnkiem, po czym wylać na ciasto wyłożone liśćmi brokuła.

Cukinię i awokado pokroić w plastry, dymkę i szczypior posiekać i wszystko wyłożyć na ricottę. Na wierzch położyć rukolę. Warzywa trzeba wcisnąć w ser, tak by się w nim zapiekły. W przeciwnym razie wyschną na wiór.

Wstawić ponownie do piekarnika i natychmiast zmniejszyć temperaturę do 180 st. Celsjusza. Piec ok. 10 minut, po czym na wierzch wyłożyć pokrojoną w kostkę gorgonzolę. Zapiekać dalej, aż gorgonzola się rozpuści.

W zielonej tarcie - wszysto, co zielone: cukinia, brokuł gałązkowy, awokado, szczypior i rukola


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...