środa, 20 sierpnia 2014

Okoń z pieczarkami duszony w śmietanie

Okoń to drapieżna ryba słodkowodna. Polecić można ją każdemu, kto nie lubi ryb tłustych i "pachnących mułem". Ma delikatne, białe mięso, którego smak można w pełni docenić, jeśli nie zepsuje się go nadmiarem soli i przypraw. Moje okonie obsmażyłem i udusiłem w śmietanie z brązowymi pieczarkami. Jeśli nie znajdziecie brązowych, dodajcie białe pieczarki.

Jeśli nie lubicie patroszyć ryb, gotowe tuszki bez głów i łusek możecie kupić w dobrym sklepie rybnym. Ja znalazłem je w w Zajeździe pod Złotym Okoniem w Serocku. Kosztowały niecałe 40 zł za kilogram.



Składniki (dla 2 osób):

  • 3-4 tuszki okonia
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • brązowe pieczarki (250 g)
  • mleko
  • śmietana 18% (200 ml)
  • mąka
  • sól
  • pieprz

Przygotowanie:


Tuszki okonia natrzeć solą, pokroić na dzwonka i zalać mlekiem na co najmniej 2 godziny (a najlepiej na całą noc) wraz z 1 posiekanym ząbkiem czosnku.

Wyjęte z mleka dzwonka obtoczyć w mące i smażyć na złoto na klarowanym maśle, po czym zdjąć z patelni. Na tym samym tłuszczu zeszklić posiekaną cebulę i ząbek czosnku. Dodać pocięte w plastry brązowe pieczarki i smażyć, aż odparuje z nich woda. Gdy będą gotowe, dodać śmietanę i usmażone wcześniej okonie, zamieszać, zmniejszyć ogień i dusić pod przykryciem ok 10 minut.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...