poniedziałek, 22 września 2014

Racuszki z jabłkami

Wróciliście do domu i okazało się, że macie pustą lodówkę? Jeśli tylko macie jabłka, mąkę, cukier i śmietanę, jesteście uratowani! Bo oznacza to, że możecie usmażyć przepyszne racuchy z jabłkami!

To kolejna potrawa, która nieodwołalnie kojarzy mi się z dzieciństwem. Kiedy robiła je moja mama, ich zapach wabił z podwórka nie tylko mnie, ale też każdego dzieciaka, który akurat był ze mną. Nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek powiedział "nie jestem głodny", gdy zostałem nimi poczęstowany.

Racuchy najlepiej smakują gorące, świeżo usmażone, ale na zimno też są pyszne. Znam takich, którzy nawet wolą je w tej wersji.

Do moich racuchów nie dodaję  sody czy proszku do pieczenia. Może nie wychodzą bardzo pulchne (czyt. sztucznie napompowane), ale na pewno są zdrowsze. Spróbujcie sami! 

Składniki (na ok. 10 sporych racuchów):

  • 1 kg jabłek
  • 2 jaja
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • mała śmietana kremówka 18 proc. 200 g)
  •  szczypta soli
  • olej rzepakowy do smażenia


Sposób przygotowania:

Żółtka utrzeć z cukrem pudrem. Do białek dodaj szczyptę soli i ubić je na sztywną pianę. Do żółtek dodać przesianą przez sito mąkę i dokładnie rozmieszać, żeby nie było grudek (ja robię to mikserem). Jabłka obrać, pokroić w dość grubą kostkę i dodać do ciasta. Na koniec dodać śmietanę i pianę z białek. Całość dokładnie wymieszać.

Ciasto powinno być dość gęste, ale nie powinno się zbijać. Jeśli wyjdzie zbyt gęste, należy rozrzedzić je mlekiem.

Racuchy smażyć na złoto, na średnim ogniu (po ok. 2-3 minuty z każdej strony), wykładając łyżką na patelnię kolejne porcje ciasta.

Podawać oprószone cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...