niedziela, 16 listopada 2014

Krem z cukinii z serem rokpol

Dzięki tej zupie zużyłem resztę gigantycznej, przerośniętej cukinii, którą zostałem obdarowany. Do kremu dodałem ser rokpol z niebieską pleśnią, który w wysokiej temperaturze doskonale się rozpuszcza, a wierzch posypałem świeżo uprażonymi płatkami migdałów. Efekt przeszedł nawet moje oczekiwania.

Składniki (na średni garnek):

  • ok. 1,5 kg cukinii (masa po wydrążeniu pestek)
  • 2 spore cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 200 g rokpola
  • 300 ml bulionu warzywnego
  • 1 łyżka mielonej ostrej papryki
  • sól

Sposób przygotowania:

Cebulę posiekać i zeszklić na maśle; pod koniec dodać posiekany czosnek. Z cukinii usunąć pestki, a miąższ pokroić w plastry lub kostkę. Dodać do cebuli i dusić na średnim ogniu ok. 15 minut.

Gdy cukinia będzie już miękka, całość zmiksować na gładką masę, po czym przetrzeć przez sito, by usunąć skórkę.

Wlać bulion i doprowadzić do wrzenia. Dodać pokruszony rokpol, a gdy się rozpuści, doprawić ostrą papryką. Jeśli potrzeba, dodać sól. 

Podawać z uprażonymi migdałami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...